DOŚWIADCZENIE
Doświadczenie
OBOWIĄZKI
Zawód:
Stopień zawodowy:
Staż pracy:
Nauczyciel języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie
Nauczyciel dyplomowany
22 lata
OSIĄGNIĘCIA
- Wyróżnienie w XXV Ogólnopolskim Konkursie Krasomówczym im. Wojciecha Korfantego dla Natalii Setlik - etap regionalny Kraków (opiekun)
- I Wojewódzki Konkurs Historyczny "Ojcowie Niepodległości. O szablę Józefa Piłsudskiego" 2022 - III miejsce dla Julii Ból (opiekun)
- Nagroda specjalna Jury im. Łucji Staniczkowej Związku Górnośląskiego w finale XXIV Ogólnopolskiego Konkursu Krasomówczego im. Wojciecha Korfantego dla Natalii Setlik za najbardziej inspirujące wystąpienie w konkursie w 2022 roku (opiekun);
- Stypendium Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie dla najlepszych doktorantów (2016-2018);
- Stypendium doktoranckie Uniwersytetu Pedagogicznego z dotacji podmiotowej na dofinansowanie badań projakościowych (2016-2019);
- Nagrody Dyrektora Szkoły (2004, 2008, 2010, 2017, 2020, 2022);
- II nagroda w VII Tarnogórskim Konkursie Poetyckim Pod Patronatem ks. J. Twardowskiego (2000).
FUNKCJE
- Redaktor języka polskiego w czasopiśmie „Inżynieria Rolnicza” („Agricultural Engineering”) wydawanym przez Polskie Towarzystwo Inżynierii Rolniczej / Komitet Techniki Rolniczej PAN (2012 – nadal);
- Współpracownik Centrum Badań nad Kulturą i Edukacją Regionalną (CBKER) w ramach Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie (2021 - nadal);
- Członek Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych im. Jana Pawła II w Wojniczu "EduWojnicz" (2020 - nadal).
ZATRUDNIENIE
- Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskich Olimpijczyków w Krakowie (ćwiczenia metodyczne)
- Szkoła Podstawowa nr 20 im. Wł. Broniewskiego w Tarnowie-Mościcach (praktyka ciągła)
- XII LO im. C.K. Norwida w Krakowie (ćwiczenia metodyczne)
- VII LO im. Z. Nałkowskiej w Krakowie (praktyka ciągła)
- Publiczne Gimnazjum nr 1 im. ks. Wł. Kowalczyka w Woli Rzędzińskiej 2002-2005
- Szkoła Podstawowa im. H. Marusarz w Woli Rzędzińskiej 2004
- Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika w Mikołajowicach 2006-2019
- Szkoła Podstawowa im. 100-lecia Ruchu Ludowego w Wierzchosławicach 2012-2014
- Szkoła Podstawowa im. T. Kościuszki w Łętowicach 2018-2019
- Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN, Instytut Filologii Polskiej, Katedra Poetyki i Teorii Literatury (praktyka doktorancka): Poetyka z elementami teorii literatury 2018
- Zespół Szkół Licealnych i Technicznych im. Jana Pawła II w Wojniczu 2019-nadal
KOMPETENCJE
2002 | Uczeń dyslektyczny w szkole (warsztaty 6h) SCE Tarnów |
2002 | Od Biblii do mass mediów, od Szekspira do Poświatowskiej (spotkanie metodyczne) WSiP |
2002/2003 | Doskonalenie informatyczne (technologie informatyczne w praktyce szkolnej): „Wykorzystanie zasobów sieci Internet w praktyce szkolnej” (kurs 50h) PWSZ Tarnów |
2003 | Nowoczesne metody analizy i interpretacji tekstu literackiego (warsztaty 10h) MCDN Tarnów |
2003 | Wyrównywanie szans edukacyjnych przez uruchomienie potencjału twórczego młodzieży gimnazjalnej i nowotorską organizację zajęć pozalekcyjnych (wartsztaty 10h) PSPP |
2003/2004 | Rozwijanie umiejętności wychowawczych (kurs 60h) STO Kraków |
2004 | Kurs kierowników i organizatorów wycieczek (kurs 36h) MCDN Tarnów |
2008 | Awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego (warsztaty 15h) MCDN Tarnów |
2008 | Kinoman mały a doskonały, czyli o edukacji filmowej w szkole podstawowej (spotkanie metodyczne 2h) Nowa Era |
2008 | „Jak słuchać, by słyszeć, jak patrzeć, by widzieć – błękit myśli Polonisty” (spotkanie metodyczne) WSiP |
2008 | Rozumienie czytanego tekstu warunkiem sukcesu egzaminacyjnego (seminarium 3h) MCDN Tarnów |
2009 | Literatura fantastyczne kluczem do wyobraźni i kreatywności ucznia. O aktywizujących metodach analizy utworu (wykład) WSiP |
2009 | Jak interpretować zalecenia PPPP? (wykład/ warsztaty prowadzone przez pracowników PPPP) |
2010 | Bezpieczne dzieciństwo na wsi (wartszaty 4h) MIR |
2010 | Godność człowieka – profilaktyka uzależnień wśród dzieci (zajęcia prowadzone przez policjanta z sekcji ds. zwalczania narkotyków) |
2010 | Czy uczeń-telewidz i uczeń-internauta odwiedzają jeszcze biblioteki? Pomysły na oswojenie medialnych tekstów kultury na lekcjach języka polskiego (wykład) WSiP |
2011 | Uczeń w świetle nowej podstawy programowej (spotkanie metodyczne) WSiP |
2011 | Nowoczesne metody nauczania a sposoby oceniania pracy ucznia (warsztaty 8h) MCDN Tarnów |
2011 | Ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole masowej (kurs 25h) MCDN Tarnów KO Kraków |
2011 | Gwara w szkole – jak i w jakim celu integrować zagadnienia językoznawcze z programem nauczania (warsztaty 8h) IJP PAN Kraków |
2011 | Jak postępować z dzieckiem nadpobudliwym w szkole? PPPP Tarnów |
2012 | Gry aktywizujące w terenie jako realizacja zapisów nowej podstawy programowej (wykład 2h) Nowa Era |
2012 | Historia już dawno umarła…? (spotkanie metodyczne) WSiP |
2012 | Ocenianie osiągnięć uczniów jako istotny proces we wspomaganiu kształcenia (szkolenie 5h) MNODN Kangur |
2014 | 1. Nowe technologie informacyjno-komunikacyjne i wykorzystanie ich w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz w pracy organizacyjnej. 2. Wykorzystanie dostępnego wyposażenia mulitmedialnego szkoły w nauczaniu: obsługa tablicy interaktywnej. 3. Multimedia w pracy nauczyciela na poszczególnych przedmiotach. (szkolenie 27h) Powiat tarnowski |
2014 | Wykorzystanie potencjału historycznego i kulturowego regionu w edukacji (konferencja 3h) MKO delegatura Tarnów |
2015 | Jak pracować z tekstem filmowym w szkole? (konferencja 6h) PISF/CEO/MCDN Tarnów |
2015 | Ocenianie kształtujące: 1. Zasady i elementy oceniania kształtującego. 2. Indwywidualizacja w ocenianiu kształtującym. 3. Dokumentacja nauczyciela oceniającego kształtująco. 4. Doskonalenie umiejętnoci oceniania kształtującego dla nauczycieli wg poziomów nauczania w szkole podstawowej. 5. Samoocena i ocena koleżeńska w ocenianiu kształtującym. 6. Ocenianie kształtujące w praktyce. 7. Rola informacji zwrotnej. 8. Wspieranie rozwoju ucznia. 9. Rola rodzica w osiągnięciach ucznia. 10. Metody motywujące uczniów do nauki. 11. Tworzenie informacji zwrotnej nauczyciela do ucznia. (szkolenie 27h) Powiat tarnowski |
2015 | Sieć współpracy i samokształecnia: Edukacja filmowa: 1. Edukacja filmowa w szkole. Film jako narzędzie edukacyjne. Metodyczny algorytm pracy z filmem. 2. Film w pracy wychowawczej szkoły. 3. Film jako tekst kultury sarmackiej. Spotkanie z ekspertem (dr Agnieszka Morstin). 4. Praca z filmowymi fragmentami/z wybranymi fragmentami filmów. 5. Niezbędnik szkolnego edukatora filmowego. Szkolny dyskusyjny klub filmowy w mojej szkole. 6. Praca na platformie internetowej. (wykłady+warsztaty 15h) Powiat tarnowski |
2015 | Od badania do działania, czyli 3P – prosta, potrzebna i praktyczna ewaluacja w szkole. (warsztaty 21h) SEO „Era ewaluacji” |
2016 | Filmoteka Szkolna jako źródło inspiracji intertekstualnych w nauczaniu języka polskiego, historii, wos i wok. (warszaty 3h) CEO/Filmoteka Narodowa/PISF |
2016 | XVII Jesienna Szkoła Dydaktyków Literatury i Języka Polskiego „Dydaktyki języków narodowych w Europie Środkowej. Metodyka i komparatystyka”. Uniwersytet Pedagogiczny Kraków |
2017 | Nowelizacja statutu szkoły/placówki oświatowej zgodnie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego. (szkolenie 7h) Instytut Kształcenia Eko Tur Warszawa |
2018 | Zapożyczenia w gwarze podhalańskiej dr hab. M. Rak (UJ) (wykład 2h). Uniwersytet Pedagogiczny Kraków |
2018 | Polaków portret własny (II edycja) dr A. Morstin (spotkania z ekspertem 9h). Filmoteka Narodowa/Instytut Audiowizualny |
2018 | Polaków portret własny (III edycja) dr A. Morstin (spotkania z ekspertem 9h). Filmoteka Narodowa/Instytut Audiowizualny |
2018 | Egzamin po klasie ósmej. (Konferencja eksprecka 2h). CKE/ KO Kraków |
2018 | Dylematy kształcenia polonistycznego w zreformowanej szkole podstawowej (Konferencja naukowa, Uniwersytet Pedagogiczny Kraków) |
2018 | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle nowych przepisów oświatowych (Warsztaty 3h) Instytut Nauki Lektikon |
2019 | Wewnętrzszkolny system oceniania (Warsztaty 4h). Instytut Nauki Lektikon |
2020 | Polaków portret własny (IV edycja) dr A. Morstin (spotkania z ekspertem 9h). Filmoteka Narodowa/Instytut Audiowizualny |
2020 | Transmedialność – jak połączyć tradycyjne kino ze współczesną informacją wizualną (Warsztaty 3h). Filmoteka Narodowa/Instytut Audiowizualny/MCDN Tarnów |
2020 | Okulary Chełmickiego, szal Racheli i profil Borowieckiego. Rola kostiumu i maski w konstrukcji światów filmowych Andzieja Wajdy (Wykład 2h). Filmoteka Narodowa/Instytut Audiowizualny/MCDN Tarnów |
2020 | MS Teams w pracy nauczyciela (warsztaty 6h). MCDN Tarnów |
2021 | „W stronę nowej podstawy programowej języka polskiego” (panel dyskusyjny). CBEiKU Wydziału Polonistyki UJ w Krakowie |
2021 | Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w mojej szkole (warsztaty 4h). UE/Małopolska/Powiat Tarnowski |
2021 | Egzamin maturalny z języka polskiego od roku szkolnego 2022/2023 (konferencja 2h). OKE Kraków |
2022 | Motywacja w pracy nauczyciela (szkolenie 2h). CEDRiN NPDN |