PUBLIKACJE
Artykuły w czasopismach i monografiach wieloautorskich:
- Reportaż - reporterski, czyli o pułapkach pewnej zasady ortograficznej, "Język Polski w Szkole IV-VI" 2013/2014, nr 3, s. 37-53.
- Pomocny, fajny, miły - czyli nijaki. Czy da się słowem opisać postać w 3D?, "Język Polski w Szkole IV-VI" 2014/2015, nr 2, s. 36-53.
- Kriegerfriedhof nummer 216 Sierakowice-Mikołajowice-Topolina (1915-2014); Pamięć zapomniana, "Zeszyty Historyczne UR Semper Fidelis" 2014, nr 1(7), s. 49-76.
- Gwara w szkole - (nie)byt podskórny?, "Język Polski w Szkole IV-VI" 2014/2015, nr 3, s. 77-95.
- Osobisty obiektywizm jako determinanta sprawozdania-reportażu w szkole podstawowej,"Język Polski w Szkole IV-VI" 2014/2015, nr 4, s. 57-70.
- Pamiętnik i dziennik na osi czasu, (inaczej) historia na języku polskim,"Język Polski w Szkole IV-VI" 2015/2016, nr 1, s. 60-73.
- (Auto)prezentacja w codzienności szkolnej - szkic do portretu,"Język Polski w Szkole IV-VI" 2015/2016, nr 3, s. 44-55.
- Szkolne ogłoszenie i zawiadomienie - stylistyka a pragmatyka,"Język Polski w Szkole IV-VI" 2015/2016, nr 4, s. 34-44.
- Gen autoprezentacji a gatunek uczniowskiej wypowiedzi pisemnej, "Acta Universitatis Wratislaviensis. Kształcenie Językowe" 2016, nr 14(24), s. 57-69.
- Autentyczne maski? Uczniowskie autocharakterystyki: między autoprezentacją a autoekspresją, "Próby. Nieregularnik Filologiczny" 2016, nr 4, Rytuały/Gesty, s. 234-246.
- Charakterystyka postaci w szkole - między stereotypem a kreacją, "Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education" 2017, nr 2(37), s. 123-134
- Gramatyka magika. Trzy sztuczki zaklęte w przepisie, "Język Polski w Szkole IV-VI" 2016/2017, nr 4, s. 38-45.
- O Kształceniu językowym wczoraj, dziś i jutro: M. Szymańska, "Między nauką o języku a rozwijaniem języka. Koncepcje kształcenia językowego na przełomie XX i XXI wieku", Wydawnictwo Naukowe UP, Kraków 2016. (Recenzja). "Język Polski w Szkole Podstawowej" 2017/2018 nr 1, s. 105-109.
- Wybrane aspekty narracyjne charakteryzowania postaci w szkole, "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia VIII" 2017, nr 227, s. 182-197.
- Selected narrative aspects of characterization of the figure at school, "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia VIII" 2017, nr 227, s.182-194.
- Charakterystyka postaci jako źródło wiedzy antropologicznej, [w:] Język - literatura - interpretacja w dydaktyce szkolnej, red. E. Jaskółowa, M. Wójcik-Dudek, Katowice 2018, s. 99-114.
- W sieci szkolnych gatunków (auto)prezentacyjnych. W poszukiwaniu prototypu, "Dydaktyka Polonistyczna" 2017, nr 3(12), s. 203-212.
- "Czas lektury, to czas przyszły niedokonany" - doświadczeniowa gramatyka czytania literatury w szkole według Krystyny Koziołek: K. Koziołek, "Czas lektury", Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2017. (Recenzja). "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia IX" 2018, nr 259, s.307-312.
- Literatura jako challenge? Media społecznościowe na tapecie - nauczyciele i uczniowie przy tablicy i... tablecie: A.Kulig-Kozłowska, "Facebook w szkolnej ławce. Media społecznościowe a edukacja polonistyczna", TAiWPN Universitas, Kraków 2017. (Recenzja). "Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego" 2018, nr 27, s. 303-310.
- Siłaczki żywot podziemny, czyli o przyczynach zagubienia pewnej postaci literackiej w "nowej" rzeczywistości szkolnej, "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia IX" 2018, nr 259, s.157-174.
- O świadomości historycznej uczniów w perspektywie edukacji polonistycznej: D. Karkut, "Miejsce i rola historii w edukacji polonistycznej. Badania i refleksje nad świadomością historyczną uczniów", Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2017 (Recenzja). "Polonistyka. Innowacje" 2018, nr 8, s. 233-240.
- Poloniści wobec charaktersytyki postaci. Rekonesans badawczy, "Dydaktyka Polonistyczna" 2018, nr 4(13), s. 224-239.
- Okadzone miazmatem rytuały codzienności. Metafizyka "Dymu" Marii Konopnickiej, [w:] Obrzędy, zwyczaje, rytuały w kulturze i edukacji regionalnej, red. Z. Budrewicz, M. Sienko,Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Kraków 2019, s. 244-255.
- Z farbowanym lwem w cyrku współczesnych tożsamości (S. Mrożek, Artysta), [w:] Lektury w ręku nauczyciela. Perspektywa polska i zagraniczna, red. A. Janus-Sitarz, współpraca red. M. Szumal (Seria "Edukacja Nauczycielska Polonisty"), Wydawnictwo Uniwersitas Kraków 2019, s. 113-130.
- Charakterystyka postaci jako forma wypowiedzi w przedwojennych poradnikach metodycznych do nauczania języka polskiego, "Dydaktyka Polonistyczna" 2019, nr 5(14), s. 185-198.
- Ewaluacja uczniowskiej kompetencji tekstotwórczej w raportach CKE (na przykładzie charakterystyki postaci) a egzamin ósmoklasisty, [w:] Lekcja POLSKI(ego). Praktyki edukacyjne wobec niepokojów XXI wieku, red. A. Gis, K. Koc, M. Kwiatkowska-Ratajczak, M. Wobalis, T.2: Praktyki edukacyjne, Poznań 2021, s. 497-515.
- Marii Nagajowej "wiedza o człowieku", czyli o charakterystyce i charakteryzowaniu, "Dydaktyka Polonistyczna" 2020, nr 6(15), s. 184-193.
- „Kocha, lubi, szanuje – nie chce, nie dba, żartuje”. Uczeń klasy pierwszej liceum i technikum w relacji do lektury obowiązkowej w szkole podstawowej (raport z diagnozy), "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia XII" 2021, nr 330, s. 313-324.
- "Po-etyka stosowana"? Novum aksjologiczne w ostatnim wydaniu podręcznika B. Chrząstowskiej i S. Wysłouch, "Polonistyka. Innowacje", 2021, nr 14, s. 65-74.
- Ślaz – nieoznaczone axis mundi w imaginarium "Lilli Wenedy", "Ruch Literacki" 2022, nr 1, s. 15-32
- Emma Bovary - (nie)odwzajemniona namiętność. Z obyczajów czytania literatury powszechnej w liceum cz.I , "Dydaktyka Polonistyczna" 2023, nr 9(18), s. 25-41.
- Podmiotowe strategie antropopoznawcze w charakteryzowaniu postaci, "Polonistyka. Innowacje" 2023, nr 18, s. 161-172.
- Pomiędzy vanitas vanitatum a ogrodami miłości? Daniel Naborowski w wybranych dokumentach programowych do języka polskiego przełomu wieków, "Barok. Historia - Literatura - Sztuka" (w druku)